Monday, 23 June 2014

Glimpse of Morocco, part 2


Of course, Morocco isn`t all about sandy beaches, there is so much more to see.
For instance the market. It has 5000 shops, and you can get practically anything there and for a good price. People there love to haggle, and that is something I am terrible at. :)
Luckily I had my boyfriend with me, who is a local there so he helped me.
The market was very interesting to me, you can purchase anything there, from their traditional stuff, like Argan oil or some special spices, herbs, ointments, scents and also stuff that we have here, like cosmetic products or clothing and practically everything that pops into your mind. :)
I found a wonderful maxi dress, and because I am short, those usually don`t suit we so well and I always have to cut them, but there I found a great selection for shorties like me. :)

Seveda pa v Maroku niso samo peščene plaže, obiščemo lahko še veliko drugih zanimiv stvari, kot na primer market, ki ima 5000 trgovin. Ljudje tam radi barantajo, to je nekaj v čemer jaz nisem nič izkušena, zato sem bila zelo vesela ko mi je na pomoč priskočil moj fant, ki tam živi.
Na marketu lahku kupiš skoraj vse, od njihovih tradicionalnih stvari, kot so na primer Arganovo olje, razne začimbe, zelišča, mazila in dišave, in tudi stvari ki jih prodajajo pri nas, recimo kakšne kozmetične produkte in oblačila, vendar po precej nižji ceni. :)
Našla sem čudovito maxi obleko, in ker sem nižje rasti, mi te obleke ponavadi ne pristajajo in vedno jih moramo rezati, tam pa sem našla krasno izbiro oblek za nižja dekleta. :) 




As I already said, the people there are really kind and friendly, so it is easy to fall in love there.
That happened in my case as well :)
I met a great guy from Agadir, named Hamza and I couldn`t help myself but to fall in love.
He showed me around the city, we explored their culture together and overall had an amazing time. 
 :)

Kot sem že omenila, domačini so izjemni prijazni, zato se tam ni težko zaljubiti, kar se je seveda zgodilo tudi meni. :)
Spoznala sem čudovitega fanta, domačina po imenu Hamza, in nisem si mogla pomagati kot pa da sem se zatrapala.
Razkazoval mi je mesto in me vodil okoli, skupaj pa sva raziskovala njihovo kulturo. :) 


Overall, I had the time of my life in Morocco, it was an amazing experience, seeing a completely different culture, experiencing a part of it myself, meeting new and interesting people, seeing new and exciting things and just simply enjoying life. :)

Na splošno pa sem v Maroku resnično uživala, videla in izkusila novo kulturo, spoznala nove in zanimive ljudi, videla polno zanimivih stvari in preprosto uživala življenje. :)


With love, Monika 



17 comments:

  1. Voo great post :)

    http://only-for-girls-fashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. thanks for reading my blog! i am glad you like it!
    Amazing pics you have from Marocco!
    see u soon dear
    xoxo
    KS

    ReplyDelete
  3. Wish to go there someday . U look gorgeous in that dress <3
    Thank u for leaving wonderful comment on my blog .
    ✿thefashionflite
    ✿twitter
    ✿Bloglovin
    ✿FaceBook

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, it really is a great place, thank you for visiting my blog :)

      Delete
  4. iii, čudovite slikice! :)
    J.
    http://fashionandpinkheart.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, res so čudoviti kraji :D

      Delete
  5. spet - krasne slike. :) te kar vleče na te čudovite plaže in tržnico. :)
    pa tale maxi obleka ti čudovito pristaja, zelo si luštna. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja ane res čudoviti kraje, bi kar nazaj šla če bi lahko :P
      Hvala :D

      Delete
    2. to pa verjamem. :)

      mimogrede naredila sem en TAG na svojem blogu in tudi tebe TAG-am/vabim, da ga narediš. Lahko si pogledaš tukaj: http://keepcalmandwearlipstick17.blogspot.com/2014/06/tag-50-facts-about-me.html :)

      Delete
  6. Beautiful photos, great post!
    ritaaflyatunova.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for visiting my blog and for the compliment :D

      Delete
  7. very beautiful place, Morocco is one of dream destinations, I wish I could go there someday :)

    ReplyDelete
  8. Looks like great trip and place. You had to have amazing time. :)
    Fashion Happenss

    ReplyDelete

http://dreamland1234.blogspot.com/